Alber Elbaz: Volio je žene koliko i život
Nakon pet godina izbivanja, Alber Elbaz se vratio u modni fokus sa svojom etiketom AZ Factory, pokrenutom u partnerstvu s grupom Richemont. Žene (toliko) zaljubljene u njegov rad u Lanvinu koji je napustio 2015., sanjale su o ponovnom susretu s njegovim nestašnim licem, legendarnom leptir-mašnom i nadasve bujnim i veselim kreacijama koje su bile upućene svima. Alber Elbaz, koji je preminuo krajem aprila u 59.godini, razumio ih je bolje od ikoga.
Presudan mu je bio Covid, te je zbog bolesti u okviru svog novog brenda imao vremena predstaviti samo jednu kolekciju kojoj su aplaudirali kao i za prethodne koje je svojevremeno radio za etiketu Guy Larochea, Yves Saint Laurent žensku ready-to-wear liniju i naravno Lanvin kojeg je pretvorio u jedan od najpoželjnijih brendova. Pamtit će ga mnogi po eleganciji i neponovljivoj fantaziji, ali i kao velikodušnog genija koji je volio žene koliko i život.
A kao Alber
Alber (rođen kao Albert) Elbaz rođen je u sunčanoj Casablanci u Maroku 1961. godine. Njegovo ime bez slova “t” postalo je prepoznatljivo poput njegovog lica, četvrtastih naočala i poznate leptir-mašne. Ralph Toledano, predsjednik Francuske federacije visoke mode, pamti ovo ime kao nijedno drugo. Dok je bio direktor brenda Guya Larochea, u ruke mu je došao CV mladog dizajnera i odmah mu je za oko zapalo njegovo ime. Pet slova na vrhu i pet slova na dnu papira, savršeno grafički ispisanih.
„On ne samo da zna da mora biti drugačiji, već uz to i razmišlja o svemu“,ispričao je Toledano koji je prvi i otkrio neizmjerni talent kouturiera angažirajući ga kod Guya Larochea.
C kao Chic
Imao je odmjeren osjećaj za luksuz, klasični francuski dobar ukus povezan s određenom američkom elegancijom (plod njegovih godina provedenih u New Yorku). Iznad svega, imao je osjećaj za privlačnost i ženstvenost, savršeno vladajući haljinama i kaputima. U poslu mu se uvijek najviše sviđao proces nastanka odjeće, trenutak kada se snovi ostvaruju.
Njegove kreacije voljele su Catherine Deneuve, Nicole Kidman, Meryl Streep, Natalie Portman, Cate Blanchett i Gwyneth Paltrow.
L kao Lanvin
Po dolasku 2001. godine, oživio je kuću Lanvin. Nakon Guya Larochea (1996.-1998.) i Saint Laurenta Rive Gauchea (1998.-2000.), uposlila ga je tajvanska poduzetnica Shaw-Lan Wang, u to vrijeme nova vlasnica Lanvin modne kuće. Njegove male koktel haljine, izbor vrlo suptilnih tkanina, majstorstvo kroja, crne i živopisne boje, nježni čvorovi, siluete ukrašene draguljima, nedovršeni porub …, bile su zaštitni znak sjajnog couturiera koji je obilježio srca i umove, a ljubitelje ultra ženstvenog stila ostavio neutješnima kad su ga zvjerski 2015., izbacili iz Lanvina.
H kao humor
U minifilmu u kojem je promoviran njegov novi brend AZ Factory otkrili smo šarmantni humor kreatora.Uvijek je cijenio pop kulturu, obogaćujući svoje kreacije pravom dozom buntovnosti i osebujnosti, one koja ništa ne oduzima od elegancije. Imamo na umu i danas Lanvinovu kolekciju jesen-zima 2013.-2014., u kojoj je svoje haljine ukrašavao hip-hop maksi ogrlicama s porukama „Happy“, „Help“, „Love“ ili „Cool“.
T kao tehnologija
Sa svojim brendom AZ Factory, nazvanim po prvom slovu njegovog imena i zadnjem slovu prezimena, lansirao je kolekciju koja slavi inovacije. Njegove nove “anatomske” male crne haljine, topići i tajice izrađene su novom tehnikom pletenja, koja daje atletski i glamurozan izgled. Također u ponudi su i satenske suknje kao i odijela koja se mogu brzo kombinirati s više odjevnih predmeta, omogućujući da za tren prijeđete iz ležernog u elegantni stil. Posebno je, oformivši svoj brend, želio klijentima ponuditi XXL veličine odjeće i pristupačne cijene, dva prijedloga koja otkrivaju pristupačnost i otvorenost ovog dobrog genija.