Sorry, no posts matched your criteria.

Osim sagorijevanja kalorija, ovaj čaj pomaže i u poboljšanju zdravlja

Bilo koji čaj da pijete doprinosi vašem zdravlju, no, jedan se posebno ističe po svojim zdravstvenim svojstvima, a to je crni čaj. Neizostavan je napitak u domovima mnogih Engleza, vjeruje se da je to zbog činjenice da je on najbolja infuzija proteina koju možete dobiti (sadrži više proteina nego bilo koji drugi čaj), ali i zbog toga što je dobar saveznik u mršanju. Nutricionisti tvrde da ukoliko ga pijete za doručak, pomoći će vam da održite liniju ili da izgubite suvišne kilograme.

“Ima nizak udio natrija (soli) i kalorija, savršena je dopuna bilo kojoj dijeti s niskim udjelom masti. Također, njegov diuretski učinak je snažan, te sprječava zadržavanje tekućine u tijelu. U svakom slučaju, pomaže u sagorijevanju kalorija jer aktivira metabolizam, pa tijelo bolje asimilira hranu i troši prethodno unesene kalorije”, kaže dr. Elena Soria, nutricionistica i dodaje da osim crnog čaja, ako želimo smršati više od četiri ili pet kilograma, naša praksa treba biti I svakodnevna tjelovježba.

Ne treba zaboraviti ni druga, jednako važna, ako ne i važnija zdravstvena svojstva crnog čaja. Učinkovit je protiv upale trbušne šupljine, snižavanju nivoa holesterola u krvi, a također pomaže i u održavanju zdravih arterija te sprječava srčane bolesti. Kontrolira krvni pritsak, štiti imunološki sistem, a samim time štiti nas i od infekcija.

“Budući da sadrži fluor, služi za kontrolu karijesa i oralnih bolesti. Smanjuje nivo šećera u krvi. Ako ga uzimamo prije jela, pripremit će probavni sistem za pravilan rad. Neke studije navode da njime smanjujemo stres, aktiviramo um, poboljšavamo koncentraciju i pamćenje“, napominje Soria.

ŠTA GA RAZLIKUJE OD KAFE

Kofein u čaju, nazvan tein, a u crnom čaju ga je mnogo, otkriven je 1827. godine. Kofein u čaju, za razliku od onog u kafi, ne utječe negativno na srce i krvotok, već naprotiv pojačava protok krvi i izmjenu tvari u mozgu.

U čaju ima oko 30% manje kofeina nego u kafi. Kofein u kafi rastvara se već u želucu, a iz čaja najvećim dijelom rastvara crijevni sok.

Tanini u čaju također djeluju na sporije primanje kofeina, pa kofein iz kafe stiže u krvotok naglo dok taj proces kod čaja teče puno mirnije.

Djelovanje kofeina iz kafe dostiže vrhunac za 10-tak minuta, a prestaje za 30 minuta. Kod čaja, djelovanje kofeina dostiže vrhunac nakon 40, a prestaje nakon 70 minuta.

Dakle, crni čaj ima više polifenola od kafe, vrijeme apsorpcije je sporije, ali dugotrajnije.

KADA GA KONZUMIRATI

Izvrsna je opcija za doručak, pogotovo ako ne volite okus kafe.Dobro ga je piti sredinom jutra, prije jela, kao hepatoprotektivno i probavno sredstvo. Čak i za vrijeme užine ako vam to ne ometa san. Piti ga nije preporučljivo nakon pet sati popodne, kako biste imali miran san. Preporučuje se piti do četiri šoljice dnevno.


Foto credit:Pixabay

NAPIŠI KOMENTAR

19 − eleven =