
Ivana Đorđević:Znala sam kako da napravim brend od sebe
Ivana Đorđević je stručnjakinja za PR, televiziju, voditeljski posao, piše blog, knjige i influenserica je. Njena životna i profesionalna iskustva, kao i obrazovanje i znanje o mnogim temama, se oslikavaju na njenom Youtube i Instagram kanalu. To je čini drugačijom i prepoznatljivom u online zajednici, koja je u njenom slučaju sve brojnija. Osim što je bila hrabra pa je napustila siguran posao u medijima, Ivana je također promijenila i svoju adresu, te sada više boravi u Americi nego u Srbiji. Ovog mjeseca izdaje i svoju drugu knjigu.
MUUN Onaj ko je uspio da preko svog bloga ili nekog drugog medija, nagovori pratioca da kupi proizvod, on je postao influenser. Biste li ovom opisu dodali još neku definiciju, značenje?
IVANA Influenser je neko ko ima utjecaja na široke narodne mase. To ne znači da je taj neko samo promoter, nego više neko ko obavještava javnost, više kao servis, manje kao bilbord. Reklame koje influenseri rade samo su posljedica njihovog utjecaja.
MUUN Posao influensera se u početku posmatrao sa prezirom kao izmišljen i beskoristan,a danas je jedan od najtraženijih poslova u online svijetu. U njega ste ušli iz svijeta medija, kako biste opisali taj put?
IVANA Posao influensera, blogera ili kako god to sada nazivamo, sam radila prije nego što se ta profesija i zvanično ustoličila. TV mi jeste otvorila vrata, ali ja sam umjela da prije svega napravim brend od sebe. Znam i druge voditelje kojima su vrata otvarana pa nisu realno uradili ništa. Biti na TV-u samo da biste se slikali bez ideje gdje ste vi i vaše ime i utjecaj u svemu tome je besmisleno. Kada sam otišla sa televizije, shvatila sam da je jedno poglavlje mog života završeno. Ali da je počelo jedno novo, još bolje i svjetlucavije. I da budem iskrena, prijatno sam sebe iznenadila činjenicom da imam hrabrosti da napustim siguran posao iz puke želje da radim ono što mi fantastično ide od ruke – da budem svoja i da ljudima putem društvenih mreža i svojih kanala prenosim informacije o zdravlju, modi, hrani, putovanjima. Shvatila sam da mene ljudi prate zbog specifičnog optimizma koji je u mojim objavama prisutan. A optimizam je zarazna stvar.
MUUN Izreka: Mala bara puno krokodila, mogla bi se primijeniti i u ovom poslu. Danas svi žele biti influenseri, pa čak iako nemaju originalan sadržaj za ponuditi. Kako to objašnjavate?
IVANA Pa vide ljudi da je to popularno, pa ako je prošlo jednoj osobi, naivno misle da će proći i njima. Poenta svakog utjecaja je kontinuiran i posvećen rad. Morate da radite na dobroj fotografiji, kreativnom sadržaju, čega god da se uhvatite, morate da date svoj maksimum. To davanje sebe razlikuje ozbiljne influensere od ovih koji su vidjeli pa bi nešto, eto tako da probaju.
MUUN U čemu uz prednosti, vidite negativnu stranu influenserskog posla?
IVANA Iskreno, ja sam uvijek fokusirana na dobre stvari. Oduvijek sam voljela da pričam kroz vizuelni sadržaj. I da pravim slike, osmišljavam koncept, šta želim da poručim preko fotografije. To zahtjeva kreativnost i ne može niko da vam sredi. Naučila sam kroz posao u medijima, a i kroz život da su lojalnost, tačnost i organizovanost kodeks koji se poštuje. Posao influensera je zapravo da prenese svoju impresiju na ljude koji ga prate. Ne volim kada vidim glumatanje, prenemaganje i foliranje, jer je to lako provaljivo i ljudi onda svrstaju u isti koš i one koji su pravi i one koji su wanna be nešto…Ali, tako je u svemu. Imate fake i original. I samo naizgled djeluje da su isti. Razlika je ogromna i tiče se kvaliteta.
MUUN U online svijetu danas je važno pronaći svoju nišu, koja je Vaša, ko je publika kojoj se obraćate sa savjetima, prijedlozima?
IVANA Moja publika je široka. Mogu da radim i sa zdravom hranom, ali i sa hiperbaričnom komorom i proizvođačem soka od spelte. Mogu da radim sa fashion brendovima i hotelskim lancima. Dakle, može sve. Jer ja sve to u biti jesam. Istraživač svega što će moje zdravlje unaprijediti. Konzument mode, kozmetike, isto. Jer ja bih i privatno željela da isprobam to što isprobavam pred pratiocima na mrežama.
Ljudi najviše kliknu na moj privatni osjećaj o nečemu, jer zaista umijem da budem jako spontana i ljude to očarava. Šalim se na svoj račun, ali sam i informativna i fokusirana. Čak držim i online radionice sa klijentima koji žele da unaprijede svoje postojanje na mrežama u kvalitativnom smislu. Naći svoju nišu je najteže, ali ako ne umijete sami, uvijek možete da potražite savjet od onih koji to znaju. Shvatila sam da sam ja influenser prije nove ere, jer sam uvijek nešto imala da poručim kažem i saopštim kroz svoje fotografije. Ljudi iz mog okruženja su tek nedavno shvatili koliko je fotografija važna. Ja to znam posljednjih 25 godina. Samo što se to tada nije zvalo blogerisanje i influnce marketing. Išla sam ispred svog vremena (smijeh) i često bila predmet rasprave zašto se toliko slikam! Sad se ti isti slikaju da steknu rutinu pred kamerama i nauče dobre uglove.
MUUN Na Vašim kanalima često možemo čuti životne savjete, kako se odvažiti i krenuti u vlastiti posao, i ne odustati, gdje Vi punite baterije kada osjetite da Vam treba podrška u trenucima radnog zamora i neinspiracije?
IVANA U prirodi, na biciklu pored Dunava prije 10 sati ujutru. Samo priroda, bicikl i ja. Sa kćerkom koja me nasmijava kada me odvede na ručak. U Americi nam se desilo da nam je prišao čovjek, jer je čuo koliko smo se smijale dok smo pile kafu, samo da nam kaže: Ne razumijem na kojem jeziku pričate, ali mi djeluje da se baš dobro zabavljate! Mene regeneriše priroda. Moji ljudi. Moja kreativnost. Mogućnost da se kroz fotografiju izrazim emotivno. Ali ipak nirvanu postižem na putovanjima gdje mi se promijeni perspektiva gledanja na stvari. I vratim se uvijek sa novom energijom.
MUUN Odvažili ste se, uprkos stabilnom poslu u medijima u Srbiji, da okrenete novi list na novoj adresi u Americi. Čime Vas je Amerika naročito iznenadila?
IVANA Prijatno u svakom pogledu. Da budemo jasni, znam u šta sam se upustila. I meni je Amerika veliko otkriće, zemlja gdje sam spoznala pravu ljubav i način života koji mi se jako dopada. Na Balkanu živimo stalno u neizvjesnosti i nekoj vrsti čekanja da se nešto promijeni u željenom smjeru. Ja sam kormilo svog života preuzela sama i odvela sebe na željenu adresu. Daleko od korporativnog načina života koji vam diktira i slobodno vrijeme i stepen kreativnosti. Amerika je zemlja gdje se rad cijeni, gde se vaš trud i lojalnost izuzetno cijene bilo čime da se bavite. Ljudi su ljubazni, lijepo vaspitani i stekla sam puno prijatelja, ali i doživjela slobodu, toleranciju i prihvatanje na svakom koraku.
MUUN Namjeravate li živjeti u Americi i raditi?
IVANA Trenutno se nalazim u Srbiji, jer sam zbog štampanja moje druge knjige Predsednica morala da dođem i odavde koordiniram brojne prateće aktivnosti. Tu su naravno i moji roditelji zbog kojih sam došla, ipak sam ja živjela u Srbiji dugi niz godina i imam aktivnosti, koje zahtijevaju moje fizičko prisustvo. Ali, moja američka adresa nije samo na papiru. Moje srce je u Americi. Navikla sam na putovanja, na stvaranje mostova između svjetova, tako da meni Amerika nije daleko od Srbije.

Đorđević:Posao influensera, blogera ili kako god to sada nazivamo, sam radila prije nego što se ta profesija i zvanično ustoličila
MUUN Osim što izdajete novu knjgu, pišete li na svom blogu?
IVANA Pišem, kako da ne. Aktivna sam na blogu Ivanineprice.com, spremam građu za narednu knjigu. Moja druga knjiga Predsednica svakog dana treba da izađe iz štampe i malo je reći da sam uzbuđena!
Razgovarala:Amela Keserović Polić