Sorry, no posts matched your criteria.

Aida Zubčević:Od Favede smo napravili brend tražen i na inozemnom tržištu

Aida Zubčević je magistrica farmacije i vlasnica firme za proizvodnju herbalnih preparata i prirodne kozmetike Faveda. Kada je kao iskusan radnik u firmi Neretva, gdje je vodila njihovu malu apoteku, krajem osamdesetih odlučila pokrenuti vlastiti biznis, cilj joj je bio ponuditi kvalitetne proizvode koji će biti na korist ljudima i njihovom zdravlju. Uspjela je. Naredne godine Faveda slavi tri decenije svog postojanja. Osim što je prepoznat brend u BiH, svoje mjesto je našao i u inozemstvu. Ako biste pomislili da je ulazak na daleka tržišta kao što su Katar i Australija stavljena tačka na Favedine ambicije, razmislite još jednom. Njena vlasnica i osnivačica je žena koja duže od 30 godina uspješno plovi realnim sektorom. Zna zakonitosti  businessa i kako ga unaprijediti. U nastavku donosimo priču o rađanju, razvoju i životu ovog domaćeg brenda.

MUUN Kada ste pokretali Favedu, šta Vam je bila ideja vodilja, koji cilj ste željeli postići, odnosno kakve proizvode ponuditi kupcima?

AIDA Moja želja je bila da mućkam, eksperimentišem, stvaram nešto svoje i da to ponudim kao pomoć pri savladavanju nekog zdravstvenog problema, ali i da nekako ljude uputim ka zdravim navikama kako bi sačuvali svoje zdravlje.Kad bolje razmislim biti od pomoći ljudima je moja ideja vodilja.

Mi smo uvijek imali naviku da pijemo čaj, da koristimo razne recepture  poznatih travara, Sadikovića, Gostuškog, Knajpa, Brojsa, prof.Tucakova…, i da sami pripremamo te recepture.

Zato mi je prvi cilj bio da naša biljoteka Senabija ima veliki izbor pojedinačnog ljekovitog bilja i da kvalitet tog bilja bude po propisima Ph.Eur. U prevodu, dobro osušeno bilje, što znači da je sačuvana boja i miris bilja, da je propisno usitnjeno, otprašeno i slično. Kratko rečeno, da budemo prepoznatljivi po kvalitetu naših proizvoda.

MUUN Šta je sve u ponudi Favede?

AIDA U svojoj ponudi ima više od 100 ljekovitih biljaka, oko 50 medicinskih čajnih mješavina,tinkture, kapi, biljna ulja, uljane macerate, sirupe, kapsule, paletu losiona, paletu proizvoda iz segmenta korektivne kozmetike.Prilično velika i šarolika paleta proizvoda je u ponudi, ali ne smijemo zaboraviti da iduće godine u julu, Faveda slavi 30 godišnjicu postojanja, a moj rad u ovoj oblasti je mnogo duži, blizu 35 godina.

Zubčević: Da bi zadovoljili našu krilaticu Uzmi iz prirode sve najbolje pazeći da je ničim ne ugroziš, pažljivo biramo kooperante, tako što obilazimo terene na kojima sakupljaju biljke, zatim kontrolišemo kako ih sakupljaju


MUUN U svojoj proizvodnji oslanjate se na najbolje iz prirode. A, vraćanje prirodi, u svim segmentima, od mjesta stanovanja, ishrane, njege, koncept je kojem se teži u sveukupnom lifestyleu danas. Kako izgleda vaš lanac proizvodnje?

AIDA Da bi zadovoljili našu krilaticu Uzmi iz prirode sve najbolje pazeći da je ničim ne ugroziš, pažljivo biramo kooperante, tako što obilazimo terene na kojima sakupljaju biljke, zatim kontrolišemo kako ih sakupljaju.Utječemo na njihovu svijest da moraju koristiti alate pri berbi, da ne smiju čupati niti uzeti više od 30 – 70 posto zavisno o kojem dijelu biljke se radi. Zatim, kako suše. Kako su pripremljeni prostori za sušenje. Kakva je zaštita od sunca, ulaska životinja, insekata? Na kraju imamo znatno veće cijene nego drugi, jer trud se mora nagraditi.

Nakon toga, slijedi doprema u naše prostore gdje se vrši prerada (usitnjavanje, prosijavanje i selekcija po kvaliteti).

Najkvalitetnije se ostavlja za čajeve, a ostalo ide u različite vrste ekstrakcija.

MUUN Magistrica ste farmacije, Vaše zanimanje nije samo prodaja lijeka nego i savjetovanje i proizvodnja lijekova, kako ste se odlučili za taj poziv?

AIDA Nikada nisam željela da se bavim prodajom lijekova. Uvijek sam željela da se bavim proizvodnjom. Zaista ne znam prodavati i vjerovatno bih propala kao poduzetnica, da je u mojim rukama bila prodaja (hahaha). Meni je najveća satisfakcija zadovoljan kupac, ustvari da ste nekom pomogli da riješi svoj problem ili naprosto da izgleda ljepše.

Aida je kafu zamijenila čajem, i sada sa unukom ima poseban ritual konzumiranja zdravih napitaka iz njene apoteke


MUUN Kojem proizvodu iz Favede ste lično vjerni godinama i zašto?

AIDA Vjerna sam svim našim proizvodima. Lilly kremu, koja je i moja prva krema iz segmenta prirodne kozmetike koristila sam duže od 30 godina. Sada je rjeđe koristim, jer me sustižu godine i moja koža traži nešto drugo, zahtjevnija je. Tako je nastao komplet Ruža, antirid i hidratantna krema.
Poznato je da ruža ima svojstva sprječavanja nastanka bora i da snažno hidratizira kožu, te se preporučuje svim ženama iznad 45 godina. I dalje povremeno koristim Lilly i toplo je preporučujem svim ženama i muškarcima koji imaju problematičnu kožu.

Od drugih proizvoda  sam dugo koristila FEMALAN kapsule koje su zaista odlične za sve probleme koje imaju žene. Potom sam prešla na KLIMAKTIN kapsule. Danas zbog problema sa štitnom žlijezdom i anksioznošću ne mogu bez SANIN kapi.

Kad su čajevi u pitanju uvijek moram imati verema, mente i domaći čaj kojeg sam rado ispijala sa svojim sinovima, a danas sa unukom. Domaći čaj vremenom je postao moj omiljeni napitak draži od kafe, jer uz njega su se vodili i vode vrlo zanimljivi razgovori.


MUUN Koji je vaš najprodavaniji proizvod?

AIDA Vrlo često me to pitaju, a ja nisam sigurna šta bih odgovorila. U našoj maloprodaji nekoliko je top proizvoda: Antiparazitna terapija, Sanin kapi, Uroman kapi, Femalan kapsule, Probavan kapsule, Energi kapsule. Tu je komplet Ulkosin čaj, kapi, kapsule. Ali i majčina dušica, vrbovica, verem i drugo pojedinačno bilje koje bije glas da su najbolji u gradu. Miruh Sarajeva kojeg rado kupuju turisti. Losion za kosu kojeg preporučuju i frizeri.

Kada je veleprodaja u pitanju u dm drogerijama top su Slim& Fit kapsule.

Na Kosovu se najbolje prodaje Bacterin čaj,Sirup crnog duda…

Na tržištu Australije smo kratko vrijeme, ali neki proizvodi se već izdvajaju, kao što su: Mast za vene, Tinktura maslačka, Bronhin sirup.

MUUN Kada je riječ o novitetima, šta je novo u ponudi Favede?

AIDA Frigus mont Mg mast, izvanredna mast s Mg, ekstraktima biljaka i eteričnim uljima namijenjena za grčeve u mišićima, neuralgije, upale i slično.

Aida s ponosom ističe da je Faveda pronašla svoje mjesto i na dalekom tržištu Australije


MUUN Na koji način kupci mogu doći do vaših proizvoda, osim kroz kupovinu u apoteci?

AIDA Osim u našoj apoteci mogu se kupiti i u dm drogetijama, apotekama širom BiH, ali i potem našeg webshopa online, www.faveda.ba.

MUUN Mnogi u neznanju koriste pogrešne proizvode za njegu kože, drugi joj štete jer je tretiraju sa previše proizvoda, šta preporučujete kao zlatno pravilo kvalitetnog pristupa njezi kože?

AIDA Mislim da kao i u svemu drugom treba osluškivati svoje tijelo.Svako od nas ima svoju biljku, svoj miris koji nas čini sretnim i zadovoljnim, a kada ste sretni i zadovoljni onda ste i zdravi, ispunjava vas pozitivna energija. Treba pažljivo čitati sastav, rok upotrebe i definitivno dobro razmisliti o onom šta nam reklama poručuje, biti svjesni moći reklame, a i cijene. Visoka cijena ne znači i kvalitet, kao ni što poznati brend ne mora značiti da će vam nešto odgovarati.

Idealno je zatražiti tester pa isprobati kremu, i tek onda kupiti.

MUUN Budući da je ljeto, kao farmaceut, šta biste savjetovali, kako kožu zaštititi od sunca? Koliko je sunce važno za kožu, odnosno stvaranje vitamina D i kako mu se pametno izlagati?


AIDA Sve je veća potreba za vitaminom D i zaista je neophodno da ga pokušamo akumulirati u većoj količini. Za njegovu sintezu od strane našeg tijela je neophodno sunce, te ove ljetne sunčane dane treba iskoristiti na pametan način. Zaštiti tjelo prirodnim zaštitnim faktorima, ne izlagati se u vrijeme kada su jača UV zračenja i također ne bi trebali koristiti ni šampone za tuširanje koji sadrže fosfate i parabene, jer sprječavaju resorpiciju i blokiraju sintezu vitamina D.

MUUN Koji je minimun stvari koje jedna ljetna apoteka treba da sadrži?

AIDA Reći ću šta bi trebali da imaju i mogu da nabave u Favedi jer je prirodno, bez konzervansa, aditiva i parabena.

To je BIO STOP – sredstvo za zaštitu od komaraca, a ujedno djeluje i protuupalno.

SUNmilk- mlijeko za sunčanje

AFTERSUN mlijeko poslije sunčanja,blago hladi kožu, djeluje protuupalno, smiruje crvenilo i hrani kožu.

Ulkusin kapi – koje smiruju želudac i djeluju na probavu u slučaju da smo pojeli nešto hladno ili možda nešto što je duže stajalo pa bi moglo da izazove želučane probleme.

Naravno tu su Piling za tijelo (narandža i čokolada) koji pomažu da po povratku s mora osvježimo i otklonimo umrle ćelije epitela.

Serum i maska za kosu, jer i njoj treba tretman i regeneracija poslije sunca i morske vode.

MUUN Faveda kao brend je prepoznata i izvan BiH. U kojim zemljama ste sve prisutni i da li je u planu osvajanje novih tržišta?

AIDA U prošloj godini pola svoje proizvodnje smo izvezli. Još uvijek najviše izvozimo na Kosovo, ali s ponosom ističemo da imamo i pet proizvoda registrovanih u Srbiji, da izvozimo u Crnu Goru i Makedoniju, Katar,Tursku i da polako i sigurno povećavamo izvoz u Australiju.

Mi želimo nova tržišta, želimo u Evropu, ali isto tako moram istaći da niti jedno tržište nismo odredili mi i rekli: E, sad ćemo tražiti nekog na Kosovu, Australiji…“. Uvijek je neki naš proizvod došao do kupaca u nekoj zemlji i svojim kvalitetom napravio put Favedi i drugim proizvodima.

Pa tako i sad, ko zna koja će vrata i koji proizvod Favedi da napravi put i u koju zemlju. Izazov je to.


MUUN Kako biste danas opisali njenu poziciju na tržištu, da li je vizija koju ste imali na početku, prilikom pokretanja brenda ostvarena?

AIDA Faveda ima svoje mjesto na tržištu, može i mora da se dalje razvija u suprotnom ako bi stagnirala vodila bi prema svom gašenju.

Možda najbolji pokazatelj pozicije su pozivi kupaca proizvoda koje Faveda radi uslužno za druge.

Kada vas neko nazove i pita, da li je istina da Faveda nešto proizvodi i da će kupiti ako mi proizvodimo, vam daje za pravo da ste postigli svoj cilj, a glavni cilj je bio da Favedi ljudi vjeruju.

Moji ciljevi su prilično ostvareni. Prije svega, veliki broj zadovoljnih kupaca. Ipak smo uspjeli napraviti dovoljno kvalitetan proizvod da nađe svog kupca van granica BiH, iako su me neki eksperti iz Evrope na početku uvjeravali da je to nemoguća misija i da trebamo izvoziti sirovinu, a s gotovim proizvodima se bazirati na domaćem tržištu. Velika je to stvar dokazati i sebi i njima da se može sve, samo treba raditi, učiti i opet raditi. Ne bi valjalo da kažem da su se svi snovi ostvarili, jer šta bih radila još ovih par godina (hahaha), ne želim samo smetati svojim sinovima koji lagano preuzimaju posao. Želim još dati svog doprinosa, napraviti za Favedu još nekoliko proizvoda.

Dočekati novi proizvodni pogon…Bolje da se zaustavim.

Razgovarala:Amela Keserović Polić

Foto credit:Naida Muzur za Muun

 

NAPIŠI KOMENTAR

5 × 3 =