Lancia Ypsilon: Povratak ikone gradskih automobila
Ako ste ikada sjeli za volan Lancie Ypsilon, znate da se radi o gradskom automobilu koji nudi mnogo više od očekivanog. Nova generacija ovog modela donosi poboljšanja u svim segmentima, uz prepoznatljiv italijanski šarm.
Jedinstveni dizajn nove Lancie Ypsilon, u kombinaciji s impresivnim performansama, čini je ne samo idealnim gradskim automobilom već i pouzdanim suputnikom na dužim relacijama. Model četvrte generacije, baziran na Fiatu 500, već je 2023. zauzeo treće mjesto po prodaji u Italiji. Međutim, Lancia s novim Ypsilonom ima ambicioznije planove – ulazak na evropsko premium tržište.
Tehnološki napredak i održivost
Nova Lancia Ypsilon dolazi u tri nivoa opreme i nudi izbor između hibridnih i potpuno električnih pogonskih sistema. Jedna od ključnih inovacija je integracija s ekosistemom Free2move Charge, koji omogućava korisnicima jednostavno i bezbrižno punjenje kod kuće. Cijene za novu generaciju kreću se od 24.900 eura, a vozila su već dostupna na italijanskom tržištu.
Lancia Ypsilon prvi put je predstavljena 1995. kao luksuznija i veća zamjena za model Y10. U tvornici u Melfiju, regija Potenza, proizvedeno je više od 870.000 primjeraka prve generacije između 1995. i 2005. godine. Tokom godina, Ypsilon je prilagodio dizajn i funkcionalnost potrebama modernih vozača, a poseban uspjeh zabilježio je među ženama, koje čine značajan dio njegove kupovne baze.
Trenutno jedini model u ponudi Lancie, Ypsilon, postao je sinonim za stil, pouzdanost i funkcionalnost. Godišnja proizvodnja od oko 60.000 jedinica svjedoči o kontinuiranoj popularnosti ovog modela, koji nastavlja postavljati standarde u svojoj kategoriji.
U nastavku donosimo detalje o novim modelima na električni, hibrid i benzinski pogon, koji redefiniraju ono što gradski automobil može biti.
Električna verzija nudi autonomiju do 403 km (WLTP), a bazirana je na Stellantis eCMP platformi, što je čini srodnom modelima poput Peugeot e-208 i Opel Corsa-e. Pored potpuno električnog modela, Ypsilon je dostupan i sa blagim hibridnim opcijama i benzinskim motorima, čime cilja širi krug kupaca.
Tri režima vožnje
Automobil dolazi sa tri režima vožnje: Eco, Normal i Sport, koji optimizuju performanse i efikasnost prema potrebama vozača. Unutrašnjost odražava moderan dizajn, sa dva HD ekrana i sistemom za upravljanje klimom, svetlom i zvukom nazvanim “SALA” (Sound Air Light Augmentation). Posebna pažnja posvećena je luksuzu u limitiranoj Cassina seriji, koja sadrži unikatne plišane presvlake i prefinjene detalje, a dostupna je u samo 1.906 primeraka, simbolizujući godinu osnivanja brenda.
Osnovna cijena za hibridne verzije kreće se od oko 30.000 dolara, dok cijena električnih modela iznosi 40.000 dolara. Ypsilon je trenutno dostupan u Italiji, a uskoro će se proširiti i na druge evropske zemlje, uključujući Francusku, Belgiju i Španiju. Ovaj model ne samo da potvrđuje povratak Lancie na premium tržište, već je i ključni dio strategije za uvođenje još dva nova modela u narednim godinama, uključujući crossover Gamma i hatchback Delta.
Foto credit: lancia.com